Müfredat İle İlişkilendirme

Müfredat İle İlişkilendirme

25.02.2025 16

MÜFREDAT İLE İLİŞKİLENDİRME

 

 

Yazı Tipi: Trebuchet MS
Paragraf Biçimi: Başlık 3

2)Abdullah ÇAKMAK, Gülçiçek Hatun Anadolu İmam Hatip Lisesi, Bursa/Türkiye:

Projemiz kapsamında 8 öğrenci ile çalıştık. Türk Dili ve Edebiyatı dersinin kazanımlarına yönelik etkinliklerin dışında Fizik, Kimya, Biyoloji, Teknoloji ve Tasarım ve Coğrafya derslerinin kazanımlarına yönelik çalışmalar da disiplinler arası bir yaklaşımla yürütüldü.

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 
1-Okuduklarını ve gördüklerini yorumlar.
2-Ortak bir şekilde yeni bir metin oluşturur.
3-Gördükleri ve okudukları hakkında metin oluşturur.
4-Hazırlıksız konuşma yapar.
5-Verilen konu hakkında tartışabilir.
6-Yazma stratejilerini uygular
. 7-Yazdıklarını bir araya getirir.
8-Verilen konu hakkında yorum yapar .

FİZİK
1-Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını avantaj ve dezavantajları açısından değerlendirir.


KİMYA
1-Su ve toprağı kirleten maddelerden suyu ve toprağı nasıl koruyacağını kavrar.
2-Toprağa ve suya atılan atıkların uzun sürede yok olmadığını ve toprağa ve suya zarar verdiğini kavrar.

 

BİYOLOJİ
1-Yenilenebilir enerji kaynaklarının verimli kullanılmasının önemini anlar
2-Karbon ayak izini ve dünyaya verdiği zararı anlar
3-Atık malzemelerin nasıl enerjiye dönüştürüldüğünü açıklar
4-Geri dönüşümün biyoçeşitlilik, doğa ve canlılar üzerindeki etkisini anlar

TEKNOLOJİ VE TASARIM

1-Atık malzemelerden yeni ürünler yaratır.
2-Atık malzemelerden sokak hayvanları için yeni ürünler tasarlar.


COĞRAFYA
1-Doğal denge ve ekosistemin nasıl korunacağı konusunda bilgi edinin.
2-İklim değişikliğinde geri dönüşümün önemini öğrenin.
3-Türkiye'de geri dönüşüm konusunda faaliyet gösteren tesisleri öğrenin.

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
1-Etkinliklerinde web2 araçlarını kullanır
2-Kendini tanıtan bir video hazırlar

 

3-Kübra Kazan DEMİRBAŞ, Gülçiçek Hatun Anadolu İmam Hatip Lisesi, Bursa/Türkiye:


Projemizde 8 öğrenci ile çalıştık. İngilizce kazanımlarına yönelik etkinliklerin dışında Coğrafya, Biyoloji, Teknoloji ve Tasarım, Bilişim ve İletişim Teknolojileri derslerinin kazanımlarına yönelik çalışmalar da disiplinler arası bir yaklaşımla yürütüldü.

İNGİLİZCE
1-Kendini tanıtır
2-Tercihlerde bulunur
3-Kültürel farklılıkları belirler
4-Hazırlıklı konuşma yapar
5-Hazırlıksız tartışma yapar
6-Çevrimiçi bir toplantıyı anlar
7-Bilgilendirici metin yazar
8-Verilen bir soruya yorum yapar

COĞRAFYA
1-Doğal kaynakları akıllıca kullanın
2-Doğal kaynakları sürdürülebilir bir şekilde kullanın
3-Türkiye'deki geri dönüşüm tesislerini bilin
4-Yenilenebilir ve yenilenemez malzemeleri ayırt edin

BİYOLOJİ
1-Geri dönüşümün hayvan ve bitki türlerinin geleceği üzerindeki etkisini anlar.
2-Geri dönüşümün deniz yaşamının geleceği üzerindeki etkisini anlar.
3-Geri dönüşümün biyolojik çeşitlilik üzerindeki etkisini anlar.

TEKNOLOJİ VE TASARIM

1-Atık malzemelerden geri dönüşüm yapar.
2-Atık malzemelerle bir dekorasyon ürünü tasarlar.
3-Günlük hayatta karşılaşılan tasarım sorunlarına yönelik ürünler tasarlar.


Bilgi ve İletişim Teknolojileri
1-Web2 araçlarını etkin bir şekilde kullanır
2-Kendini tanıtan bir video hazırlar
3-Yapay zeka ile hazırlanacak videonun senaryosuna katkıda bulunur
 

4)Mehmet Masum ARPA, Gülçiçek Hatun Anadolu İmam Hatip Lisesi, Bursa/Türkiye:

Projemiz kapsamında 7 öğrenci ile çalıştık. İlköğretimde farklı sınıf düzeylerinde fen bilgisi dersi kazanımları ile ilgili etkinliklerin yanı sıra, disiplinler arası bir yaklaşımla sosyal bilgiler ve bilişim dersi kazanımları ile ilgili çalışmalar da yapıldı. Bu şekilde öğrencilerin ilgi ve istekleri arttı.

Fen Bilgisi
F.7.4.5. Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm: Evsel katı atık, evsel sıvı atık, geri dönüşüm, yeniden kullanım
F.5.6.2.4. İnsan-çevre etkileşimindeki yararlarını ve zararlarını örneklerle tartışır.
F.7.4.5.1. Evsel atıklardaki geri dönüştürülebilir ve geri dönüştürülemez maddeleri ayırt eder.
F.7.4.5.2. Evsel katı ve sıvı atıkların geri dönüşümü için projeler tasarlar.
F.7.4.5.3. Kaynakların etkin kullanımı açısından geri dönüşümü sorgular. Geri dönüşüm tesislerinin ekonomiye katkısı vurgulanır.
F.7.4.5.4. Yakın çevresinde atık kontrolüne dikkat eder. a. Atık kontrolü konusunda kamu ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarından bahseder. b. Tıbbi atıklarla temas etmemesi gerektiği hatırlatılır. 
F.7.4.5.5. İhtiyaç sahiplerine tekrar kullanılabilir ürünler ulaştırmak için proje geliştirir.
F.8.6.4. Sürdürülebilir Kalkınma: Sürdürülebilir yaşam, kaynakların ekonomik kullanımı, geri dönüşüm 
F.8.6.4.1. Kaynakların kullanımında ekonomik olmaya özen gösterir.
F.8.6.4.2. Kaynakların ekonomik kullanımı için projeler tasarlar.
F.8.6.4.3. Katı atıkların geri dönüşüm için ayrıştırılmasının önemini açıklar. 
F.8.6.4.4. Geri dönüşümün ülke ekonomisine katkısı konusunda araştırma verilerini kullanarak çözüm önerileri sunar.

F.8.6.4.5. Kaynakların ekonomik kullanılmaması durumunda gelecekte karşılaşılabilecek sorunları belirtir ve çözüm önerileri sunar.
Sosyal bilgiler 
SB.5.5.4. Temel ihtiyaçları karşılamak için ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını analiz eder. 
SB.5.5.5. Üretim, dağıtım ve tüketim temelinde yeni fikirleri işbirlikçi bir şekilde geliştirir.

 

Bilgi ve İletişim Teknolojileri
1-Web2 araçlarını etkin bir şekilde kullanın